שאלה:
שלום.
כאשר ישנה מח' נוסחים בנוגע לטעמים וניקוד בתורה, האם נוסח הכתר יכול להוות הכרעה?
למשל, בפרשת וזאת הברכה מביא המנחת שי מספר דעות לגבי הטעמת המילה "ויתא" וניקודה (בפס' "ויתא ראשי עם"), אם יש צירי או
סגול בתי"ו, ואם המילה במלעיל או במלרע. בכתר כתובה המילה בשני צירי ובמלרע, האם דבר זה יכול להוות הכרעה במח'?
בנוסף, האם זה נכון שתמיד מכריעים כבן אשר לעומת בן נפתלי?
תשובה:
שלום רב,
למרות שמכריעים באופן עקרוני כבן אשר ביחס לבן נפתלי, מכל מקום, עדיין מפקפקים בכמה פרטים בבן אשר לכן אי אפשר להכריע לגמרי על פיו.
התשובה ניתנה ע”י מו”ר הרב אביגדר נבנצל שליט”א