שאלה:
בס"ד
לכבוד מו"ר הגר"א נבנצל שליט"א.
א. האם בעקבות דברי השו"ע על אדם המאבד עצמו לדעת וביאורו של הפתחי תשובה שלא נאמר שאדם עשה זאת עד אשר יהיו עדים ששמעו אותו שיעשה זאת ועשה זאת מיד או שתהיה אומדנא דמוכח על כך נכון לומר שהרוב המוחלט של מקרי המוות עליהם אנו שומעים כהתאבדות אינם נכונים?
ב. האם יש איסור לשון הרע לומר על אדם מסויים שהתאבד אע"פ שלא היו עדים או אומדנא דמוכח?
ג. בעקבות פסיקת השו"ע כיצד יש להתייחס למקרים הללו?
תשובה:
שלום רב,
א) איננו יכולים לדעת אם מקרים אלו נחשבים התאבדות.
ב) וודאי שיש בדבר איסור לשון הרע לומר כך על אדם.
ג) יש לברר כל מקרה לגופו בצורה יסודית ומעמיקה.
בשורות טובות
התשובה ניתנה ע”י מו”ר הרב אביגדר נבנצל שליט”א