שאלה:
א. המשנה ברורה בס' קלז סק"ד כותב "ועכשיו נתפשט המנהג שקורין במנחה בשבת וב' וה' כל הפרשה הראשונה של הסדר שיקראו בשבת הבאה ככתוב בסידורים ומצויין הפסקת הפרשה לג' אנשים ואם שינה מסדר הזה אינו מעכב רק שעכ"פ לא יפחות לאחד פחות מג' פסוקים". האם כוונתו שעכשיו יש לזה דין מנהג ומי שקורא לא כמו שכתוב בסידור עדיף לתקנו כל עוד העולה לא ברך ברכה אחרונה, או שכוונתו שאין זה משנה כלל ויכול קורא בתורה להחליט כרצונו היכן לעצור?
ב. האם בקריאת של שני וחמישי דפרשת "לך-לך" המנהג לעצור בסוף הפרשיה במילים "הלוך ונסוע הנגבה" אע"ג שמתחילים אח"כ בדבר רע ד"ויהי רעב בארץ" או שמפסיקים קודם לכן ב"והכנעני אז בארץ" באמצע הפרשיה כדי לא להתחיל בדבר רע?
תשובה:
שלום וברכה,
א. יש להפסיק כפי המנהג.
ב. יש הנוהגים כך ויש הנוהגים כך. "והכנעני אז בארץ" גם הוא דבר רע.
התשובה ניתנה ע”י מו”ר הרב אביגדר נבנצל שליט”א