שאלה:
בס”ד
לכבוד הגר”א נבנצאל שליט”א
א) בספר מקראי קודש על יום הכיפורים ,פ”ז הערה יז’ הביא הרב הררי את מה ששאל הרב בעניין נטילת ידיים שחרית ביוה”כ לפי דעת הגר”א דבעינן ד’ פעמים האם ינהג כך גם ביוה”כ או שמא מספיק ג’ בלבד וכתב בשם הרב שיש ליטול ג’ אף לנוהגים ליטול ד”פ בכל ימות השנה.
אמנם ראיתי שבמשנה ברורה ביצחק יקרא סימן ד’ על משנ”ב ס”ק י’ ד”ה ד’ פעמים כתב הרב שהנוהגים כדעת הגאון בכל ימות השנה רשאים לנהוג כך גם ביו”כ ובט”ב. וכן כתב בהערה לסי’ תריג ס”ק ג’ ד”ה ג’ פעמים. וכן ראיתי לדעת החזו”א (הובאו דבריו בנטעי גבריאל פמ”ג ב’ וע’ בהערה שם). וכן ניתן להבין ע”פ דברי הנשמת אדם כלל קמ”ג בביאורו את דברי הגר”א בסימן תרי”ג.
א”כ מה ינהגו ההולכים כדעת הגר”א?
ב) כמו כן בעניין טבילה בערב יום הכיפורים לשיטת הגר”א- בשו”ע סי’ תרו סע’ ד’ כתב מרן שיכול לטבול מתי שירצה רק שיהיה קודם הלילה וכן הבנתי בפשטות דברי הגר”א בבאורו שם (ס”ק י).
האם הנוהגים ע”פ מנהג הגר”א אכן יכולים לטבול אף מוקדם בבוקר בערב יום הכיפורים?
בתודה מראש
תשובה:
א) כנראה שטעיתי בתשובתי לרב הררי שליט”א.
ב) כן.
התשובה ניתנה ע”י מו”ר הרב אביגדר נבנצל שליט”א